Cybertruck-ul de la Audi: Producătorul german a prezentat un concept de crossover cu benă – FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 27 ian. 2023 Știri auto

Audi a prezentat un nou concept cu siluetă de coupe, dar care vine cu benă și gardă la sol generoasă. Pasagerii pot interacționa cu mașini prin intermediul realității virtuale.

Audi Activesphere este ultimul dintr-o serie de concepte care previzualizează viziunea companiei asupra mobilității viitorului. Producătorul auto îl numește „Un coupe de lux care se transformă într-un pick-up”. La fel ca predecesorii săi, Activesphere este plin de tehnologie și idei care sunt probabil la câțiva ani de finalizare, dar evidențiază ceea ce ar putea fi posibil în vehiculele care vor urma, scrie Motor1.

Designul conceptului Activesphere combină stilul modelelor Audi Sportback și Allroad într-un model electric versatil, asemănător unui SUV. Conceptul include suspensia pneumatică Audi cu amortizoare adaptive, capabilă să mărească garda la sol de bază a mașinii de 208 mm cu 40 mm. Acest lucru coincide cu o caracteristică de design la exterior, unde se desfășoară știfturi verticale și benzi metalice pentru a ajuta la vizualizarea înălțimii suplimentare.

Conceptul Activesphere este Cybertruck-ul celor de la Audi

Roțile de 22 de inch sunt masive, dar și funcționale. Când vehiculul este în modul off-road, clapetele din roți se deschid pentru o ventilație optimă și se închid în timpul conducerii pe șosea pentru a maximiza aerodinamica. Sticla reprezintă o parte considerabilă a vehiculului. Conceptul dispune de un acoperiș de sticlă, sticlă în ușile inferioare și o grilă de sticlă care oferă pasagerilor o vedere neobstrucționată a exteriorului prin partea frontală a mașinii.

Geamul din spate este, de asemenea, funcțional, și este capabil să se retragă la nivelul acoperișului pentru a crea o platformă de încărcare capabilă să transporte biciclete electrice. O porțiune a părții din spate coboară pentru a crea hayon-ul, făcându-l și mai accesibil. Un perete despărțitor motorizat se ridică atunci când se folosește platforma de marfă pentru a separa interiorul de obiectele transportate

În interior, este dotată cu patru locuri pentru pasageri. Când mașina este în modul autonom, bordul, volanul și pedalele dispar. Scaunele par să plutească în cabină, fiind atașate la consola centrală, care oferă capacități de încălzire și răcire, fără ecranele și comenzile tradiționale.

Mașina este controlată cu ajutorul realității virtuale

Una dintre caracteristicile cheie ale conceptului sunt căștile de realitate augmentată disponibile pentru șofer și pasageri. Acestea suprapunerea conținutului virtual, cum ar fi panourile de control ale vehiculului, afișajele de informații și multe altele, peste lumea reală și cabină. Acest lucru eliberează spațiu interior rezervat cândva pentru ecrane și comenzi, Audi plasează diferitele funcții alături de hardware-ul corespunzător din interiorul ochelarilor. De exemplu, controlul pentru climă plutește în fața orificiului de ventilație, în timp ce panoul de sunet și divertisment plutește peste difuzor.

Audi a construit conceptul pe arhitectura Premium Platform Electric pe care a dezvoltat-o în comun cu Porsche. Aceasta stă la baza mai multor mașini și permite îi permite lui Activesphere să aibă aproximativ 100 de kilowați de energie în acumulatorul său. O configurație cu motor dublu oferă conceptului 436 CP și 720 Nm de cuplu. De asemenea, conceptul are tracțiune integrală.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Audi


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide